Schrijf je in voor de nieuwsbrief! Ontvang het laatste nieuws maandelijks in je mailbox.

Ga direct naar:

In deze communicatietoolkit vind je een aantal basiscommunicatiemiddelen en andere hulpmiddelen die je kunt gebruiken bij je project. Lees hieronder waar Bureau Tint je verder bij kan ondersteunen. Neem bij vragen over of suggesties voor deze toolkit contact op met Carla via carla@bureautint.nl

Bureau Tint ondersteunt bij:

  • Het bewaken van de huisstijl van ZorgConnect en doorvoeren in alle middelen / materialen
  • Het leiden en begeleiden van creatieve- of brainstormsessies
  • Toezien dat de communicatie aansluit bij de communicatieaanpak van ZorgConnect
  • Verbinding stimuleren tussen projecten, pijlers en organisaties
  • Uitwerken van campagnes, zowel online als offline
  • Het verzorgen van drukwerk (flyers, posters, banners etc.)
  • Het verzorgen van fotografie, videografie, podcasts en animaties
  • Verzorgen van het jaarverslag
  • Opstellen van communicatieplan samen met de projectleider t.b.v. projecten op basis van het projectplan
  • Begroting maken op basis van communicatieplan
  • Onderdelen uit communicatieplan opnemen in communicatieplanning/contentkalender
  • Redigeren van teksten voor de website, nieuwsbrief en social media. Inhoud wordt aangeleverd door projectleider
  • Updaten van de website van ZorgConnect op basis van input van projectleider
  • Vormgeving van flyers, brochures, infographics, presentaties. Inhoud wordt aangeleverd door projectleider
  • Adviseren over aanvullende communicatie acties en middelen
  • Communicatie naar partnerorganisaties
  • Contact met pers t.b.v. persberichten, nieuwsartikelen of interviews
  • Uitwerking van communicatieaanpak voor event samen met de projectleider
  • Vormgeving communicatiemiddelen
  • Ondersteuning in aanmeldproces via website
  • Ondersteuning bij organisatie en tijdens event
  • Event toevoegen aan kalender op de website van ZorgConnect
  • Fotografie en/of aftermovie van event

Huisstijl & Downloads

Huisstijl elementen

Overige downloads

Stappenplan voor vloeiende communicatie in 2025

Wie: projectleiders

Ga per maand na of er bijzonderheden zijn waarbij communicatie-(ondersteuning) een rol kan hebben. Noteer deze in je jaaroverzicht. Voeg hier ook algemene communicatiemomenten aan toe. Bijvoorbeeld het delen van een resultaat via de nieuwsbrief of socials van ZorgConnect. Neem in het jaaroverzicht meteen mee wanneer voorwerk gedaan moet worden, zoals het in februari versturen van een uitnodiging voor een bijeenkomst in april.

Wie: projectleiders & Tint

Afhankelijk van de communicatievraag of -moment kunnen de volgende stappen je helpen (Bureau Tint kan je hierbij ook ondersteunen):

  • Bepaal je doelgroep: Wie wil je bereiken met je communicatie rondom dit moment?
  • Bepaal de middelen & kanalen: Waar / met welke middelen kun je je doelgroep bereiken? En welke ga je daadwerkelijk inzetten?
  • Bepaal de informatiebehoefte per doelgroep: Wat zijn informatiebehoeften? Waarvoor hebben ze informatie nodig? Welke toon of stijl past bij hen?
  • Maak een planning met taken, verantwoordelijkheden en deadlines: Stem dit af met alle betrokkenen, zorg bijvoorbeeld dat Bureau Tint tijdig alle informatie heeft voor een bericht op de website of ruim de tijd heeft om drukwerk te regelen.
  • Vergeet communicatie achteraf niet mee te nemen in de planning.
  • Evalueer: Hoe was het bereik? Voldoende opkomst?
  •  

Wie: projectleiders

Ga regelmatig (maandelijks) na of het jaarplan nog compleet is, of er nog ontwikkelingen zijn en of er nog nieuwe actualiteiten of activiteiten zijn waar op ingespeeld moet worden.

Aanleveren input voor website, nieuwsbrief en social media

Formulier aanleveren nieuws

Het aangegeven aantal woorden is t.b.v. een nieuwsbericht op de website. Wij zullen het bericht aanpassen om geschikt te maken voor de nieuwsbrief en/of social media.

Tips bij aanleveren

Hieronder staan enkele tips om je te helpen bij het aanleveren van je nieuwsbericht. Heb je nog vragen neem dan contact op met Floor van der Woude via floor.vd.woude@bureautint.nl of
via 06 – 42 44 75 64

Probeer in je tekst de volgende vragen beantwoord te krijgen:

  • Waar gaat het over?
  • Hoe is het proces gegaan?
  • Wat is er bereikt?
  • Is er praktische informatie die vermeld dient te worden? 
    Betreft het een aankondiging of save the date bijvoorbeeld? Benoem dan de datum, tijd, locatie, kosten, waar en hoe inschrijven of wanneer er meer informatie volgt. 

Wat wil je bereiken met je het artikel?

Beschrijf hier wat je wilt dat de lezer gaat doen. Bijvoorbeeld:

  • Klik hier om je aan te melden voor […].
  • Volg ons op LinkedIn: […]
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
  •  

Voeg duidelijke foto’s toe in de bijlage zodat we die mee kunnen nemen in het artikel.

Voeg hier andere bijlagen toe, documenten, folders etc, die meegenomen moeten worden.

Deadlines nieuwsbrief 2025

Editie Deadline aanleveren
30 januari 21 januari
27 februari 18 februari
27 maart 18 maart
24 april 15 april
29 mei 20 mei
26 juni 17 juni
31 juli 22 juli
28 augustus 19 augustus
25 september 16 september
30 oktober 21 oktober
27 november 18 november
24 december 16 december

Innoveren in de ouderenzorg

Innoveren in de ouderenzorg. We kunnen er niet omheen. De komende jaren zal de vraag naar ouderenzorg alleen maar toenemen en zullen er steeds mínder zorgprofessionals in de ouderenzorg beschikbaar zijn die de benodigde zorg kunnen leveren. Daarbij komt ook nog eens dat de zorgvraag complexer gaat worden. Kortom; innoveren is cruciaal om goede ouderenzorg in de toekomst te blijven garanderen.

Ons doel!

Tevreden medewerkers én cliënten, dat is ons doel!

Interactief online platform

Alle resultaten komen samen op een interactief online platform. Hier wordt informatie en kennis verzameld, contact gelegd en van elkaar geleerd.

Om dit te kunnen verwezelijken wordt in het platform o.a. een uitleenservice opgezet. Met deze uitleenservice worden voor én door zorgprofessionals reviews verzameld over het gebruik van innovatieve producten. Zo leren we van en met elkaar!

Binnen het platform is ook ruimte voor het uitwisselen van ideeën en ideeën te generen op basis van onze regionale innovatiebehoefte.

Experimenten en pilots

We voeren gezamenlijk experimenten en pilots uit. Dit doen we aan de hand van een tevens gezamenlijk opgestelde innovatieroute! In deze route worden professionals stap voor stap meegenomen door het innovatieproces. Vanzelfsprekend worden alle inzichten weer gedeeld op het online platform.

Marktverkenning

Continu verkennen wij de markt. Welke (technologische) innovatie bestaat er al? Maar ook: wat zijn de laatste nieuwe innovaties (start-ups). Zo blijven we als regio goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen!

Onderwijs

We werken samen met het onderwijs in de vorm van (kennis)uitwisseling tussen studenten en professionals. Studenten krijgen hierin een concrete rol. Zij zijn onderdeel van het project. Denk daarbij aan het up to date houden van het platform of het aanleveren van gebruikershandleidingen en filmpjes.

Innovatie-ambassadeur

De innovatie-ambassadeur is een zorgprofessional die beschikt over de juiste kennis, vaardigheden en tools om innovatie in de praktijk te kunnen vormgeven. Collega professionals worden door de innovatie-ambassadeur stap voor stap meegenomen in het doorlopen van de innovatieroute.

Innovatiebehoefte als startpunt

Vanuit de innovatiebehoefte worden inzichten verkregen én gedeeld, op basis waarvan vervolgens innovatiethema’s worden geformuleerd. Voor het ophalen van de innovatiebehoeften hebben we een eerste instrument ontwikkeld, waarin ook aandacht is voor de aspecten van positieve gezondheid.