Ga direct naar:
In deze communicatietoolkit vind je een aantal basiscommunicatiemiddelen en andere hulpmiddelen die je kunt gebruiken bij je project. Lees hieronder waar Bureau Tint je verder bij kan ondersteunen. Neem bij vragen over of suggesties voor deze toolkit contact op met Carla via carla@bureautint.nl.
Bureau Tint ondersteunt bij:
- Het bewaken van de huisstijl van ZorgConnect en doorvoeren in alle middelen / materialen
- Het leiden en begeleiden van creatieve- of brainstormsessies
- Toezien dat de communicatie aansluit bij de communicatieaanpak van ZorgConnect
- Verbinding stimuleren tussen projecten, pijlers en organisaties
- Uitwerken van campagnes, zowel online als offline
- Het verzorgen van drukwerk (flyers, posters, banners etc.)
- Het verzorgen van fotografie, videografie, podcasts en animaties
- Verzorgen van het jaarverslag
- Opstellen van communicatieplan samen met de projectleider t.b.v. projecten op basis van het projectplan
- Begroting maken op basis van communicatieplan
- Onderdelen uit communicatieplan opnemen in communicatieplanning/contentkalender
- Redigeren van teksten voor de website, nieuwsbrief en social media. Inhoud wordt aangeleverd door projectleider
- Updaten van de website van ZorgConnect op basis van input van projectleider
- Vormgeving van flyers, brochures, infographics, presentaties. Inhoud wordt aangeleverd door projectleider
- Adviseren over aanvullende communicatie acties en middelen
- Communicatie naar partnerorganisaties
- Contact met pers t.b.v. persberichten, nieuwsartikelen of interviews
- Uitwerking van communicatieaanpak voor event samen met de projectleider
- Vormgeving communicatiemiddelen
- Ondersteuning in aanmeldproces via website
- Ondersteuning bij organisatie en tijdens event
- Event toevoegen aan kalender op de website van ZorgConnect
- Fotografie en/of aftermovie van event
Huisstijl & Downloads
Huisstijl elementen
Overige downloads
- Communicatiestrategie 2025-2026 - nog aanvullen
Stappenplan voor vloeiende communicatie in 2025
Wie: projectleiders
Ga per maand na of er bijzonderheden zijn waarbij communicatie-(ondersteuning) een rol kan hebben. Noteer deze in je jaaroverzicht. Voeg hier ook algemene communicatiemomenten aan toe. Bijvoorbeeld het delen van een resultaat via de nieuwsbrief of socials van ZorgConnect. Neem in het jaaroverzicht meteen mee wanneer voorwerk gedaan moet worden, zoals het in februari versturen van een uitnodiging voor een bijeenkomst in april.
Wie: projectleiders & Tint
Afhankelijk van de communicatievraag of -moment kunnen de volgende stappen je helpen (Bureau Tint kan je hierbij ook ondersteunen):
- Bepaal je doelgroep: Wie wil je bereiken met je communicatie rondom dit moment?
- Bepaal de middelen & kanalen: Waar / met welke middelen kun je je doelgroep bereiken? En welke ga je daadwerkelijk inzetten?
- Bepaal de informatiebehoefte per doelgroep: Wat zijn informatiebehoeften? Waarvoor hebben ze informatie nodig? Welke toon of stijl past bij hen?
- Maak een planning met taken, verantwoordelijkheden en deadlines: Stem dit af met alle betrokkenen, zorg bijvoorbeeld dat Bureau Tint tijdig alle informatie heeft voor een bericht op de website of ruim de tijd heeft om drukwerk te regelen.
- Vergeet communicatie achteraf niet mee te nemen in de planning.
- Evalueer: Hoe was het bereik? Voldoende opkomst?
Wie: projectleiders
Ga regelmatig (maandelijks) na of het jaarplan nog compleet is, of er nog ontwikkelingen zijn en of er nog nieuwe actualiteiten of activiteiten zijn waar op ingespeeld moet worden.
Aanleveren input voor website, nieuwsbrief en social media
Formulier aanleveren nieuws
Het aangegeven aantal woorden is t.b.v. een nieuwsbericht op de website. Wij zullen het bericht aanpassen om geschikt te maken voor de nieuwsbrief en/of social media.
Tips bij aanleveren
Hieronder staan enkele tips om je te helpen bij het aanleveren van je nieuwsbericht. Heb je nog vragen neem dan contact op met Floor van der Woude via floor.vd.woude@bureautint.nl of
via 06 – 42 44 75 64
Probeer in je tekst de volgende vragen beantwoord te krijgen:
- Waar gaat het over?
- Hoe is het proces gegaan?
- Wat is er bereikt?
- Is er praktische informatie die vermeld dient te worden?
Betreft het een aankondiging of save the date bijvoorbeeld? Benoem dan de datum, tijd, locatie, kosten, waar en hoe inschrijven of wanneer er meer informatie volgt.
Wat wil je bereiken met je het artikel?
Beschrijf hier wat je wilt dat de lezer gaat doen. Bijvoorbeeld:
- Klik hier om je aan te melden voor […].
- Volg ons op LinkedIn: […]
- Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Voeg duidelijke foto’s toe in de bijlage zodat we die mee kunnen nemen in het artikel.
Voeg hier andere bijlagen toe, documenten, folders etc, die meegenomen moeten worden.
Deadlines nieuwsbrief 2025
Editie | Deadline aanleveren |
---|---|
30 januari | 21 januari |
27 februari | 18 februari |
27 maart | 18 maart |
24 april | 15 april |
29 mei | 20 mei |
26 juni | 17 juni |
31 juli | 22 juli |
28 augustus | 19 augustus |
25 september | 16 september |
30 oktober | 21 oktober |
27 november | 18 november |
24 december | 16 december |